Sant eller falskt?

  1. Hästen vill ha sällskap av andra hästar - Sant
  2. Hästen höjer sitt huvud för att se bra på långt hål - Sant
  3. Hästar är generellt sett mörkrädda - Falskt
  4. Hästen som är högst i rang vill ha sin mat först - Sant
  5. Hästen bör vara högre i rang än ryttaren - Falskt
  6. Hästen har ganska dålig hörsel - Falskt
  7. När det tas dopingprov på tävling kan detta ske genom urinprov - Sant
  8. Röd rosett i svansen betyder att hästen är ett sto - Falskt
  9. Det finns ett tävlingsreglemente (TR) för varje gren - Sant
  10. När jag släpper hästen i hagen klappar jag till den på baken när den ska galoppera iväg - Falskt
  11. En varm sommardag går jag ut och går med min häst i sköna foppatofflor - Falskt
  12. i det gemensamma reglementet står det bl.a. om hur tävlingshästen ska vara vaccinerad - Sant
  13. Om hästen inte känns fräsch kan man ge den smärtstillande medel så att den känner sig bättre och kan tävla - Falsk
  14. Jag har foten kvar i stigbygeln när jag spänner sadelgjorden från hästryggen - Sant
  15. Det är OK om hästen åker i transporten med broddar på - Falskt
  16. Om hästen blir istadig på banan kan det bero på att den inte är förberedd för denna nivå - Sant
  17. Man behöver inte mocka boxen varje dag när hästen står på bädd - Falskt
  18. Alla hästar behöver ha ett FEI pass - Falskt
  19. Om jag ska hoppa en 1,30 hoppning behöver jag visa hästen på hästbesiktningen först - Sant
  20. Etik och moral kan översättas med hur vi bör tänka och bete oss - Sant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0